Jäsenmaksu

Ammattiliitto JHL:n jäsenyys on edullinen, sillä voit vähentää jäsenmaksun verotuksesta. Työssä käyvälle JHL:n jäsenmaksu on vain prosentin (1%) palkasta. Hinta sisältää kattavan edunvalvonnan ja työttömyysturvan. Liity jo tänään!

Ammattiliitto JHL:n jäsenenä saat turvaa, tukea ja neuvoja erilaisissa työelämän tilanteissa.

Liity jäseneksi!

Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi suuruuden. Jäsenmaksu on tasan prosentin bruttotuloista.

Voit laskea jäsenmaksun myös kaavalla 1x palkka/100. Voit vähentää jäsenmaksun verotuksessa. Lisätietoa vähennyksen tekemisestä löydät sivulta vero.fi.

Tulot€/kk

Voit maksaa jäsenmaksun joko valtuuttamalla työnantajasi perimään maksun suoraan palkasta tai maksamalla sen itse.

Päiväkohtaisen palkan saat laskettua jakamalla kokonaispalkan työpäivien määrällä, mistä pystyt laskemaan jäsenmaksun edellä mainitulla kaavalla tai jäsenmaksulaskurilla. Jäsenmaksu maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta. Jäsenmaksu maksetaan myös luontoisedusta, lomarahasta ja lomakorvauksesta.

Työnantajaperintä

Perintäsopimuksella valtuutat työnantajasi perimään jäsenmaksun suoraan palkastasi. Voit tilata esitäytetyn perintäsopimuksen jäsenpalvelusta. Jäsenpalvelu lähettää sinulle tiedoillasi täytetyn lomakkeen postissa. Toimita lomake allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Voit myös tulostaa jäsenmaksun perintäsopimuksen. Sopimus toimii valtakirjana palkanlaskentaan jäsenmaksun perimisestä palkastasi. Toimita lomake täytettynä ja allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan. Palkanlaskija lähettää lomakkeesta kopion liittoon.

Liity jäseneksi ja jäsenmaksun perintälomake (pdf, 54 kt)

Ohjeita palkanlaskijoille