Koulutusohje

OHJE JHL 212:N JÄSENILLE KORVAUSTEN MAKSAMISESTA OSALLISTUMISESTA KOULUTUKSEEN / TAPAHTUMIIN

Katso alla olevasta linkista ajankohtaiset tiedot !

Yhdistysten omat koulutukset ja JHL:n tuki - Ammattiliitto JHL

JHL-liitto korvaa

Katso tarkemmat päivitetyt ohjeet liiton kotisivuilta http://www.jhl.fi/portal/fi/koulutus/ tai liiton julkaisemasta koulutuskalenterista

Koulutukseen osallistuminen on pääsääntöisesti maksutonta liiton jäsenelle. Liitto maksaa opetuksen, täysihoidon ja matkat.

Matkakulut

Matkakulut korvataan yleisesti halvimman matkustustavan mukaan. Mikäli kurssilainen käyttää omaa autoaan, korvataan matkakulut ajokilometrien perusteella voimassa olevan linja-autoliikenteen lippuhinnaston mukaisesti. Kurssilaiselle, joka kuljettaa muita kurssilaisia kodin ja kurssipaikan välillä, maksetaan valtion matkustusohjeen mukainen korotettu korvaus/kilometri kurssilaista kohden. Karjaalla olevaan Raseborg -opistoon tuleville pääkaupunkiseutulaisille korvataan matkakulut ainoastaan Helsingin rautatieasemalle, yhteiskuljetuspaikalle.

Kurssilaisella on lento-oikeus linjan Vaasa-Kuopio-Joensuu pohjoispuolelta mainitut paikkakunnat mukaan lukien.

Matkaliput tilataan kutsun mukana tulevien tarkempien ohjeiden perusteella.

Matkapäiväraha

Jos työnantaja maksaa palkan kurssiajalta ja kurssilaisen edestakainen matka (meno-paluu) kestää yhteensä yli 10 (6) tuntia, maksetaan Verohallituksen hyväksymä matkapäiväraha.

Matkapäivärahaa siis ei makseta järjestökurssien osanottajalle eikä ammatillisten opintopäivien, jäsenten ajankohtaispäivien, kehittämispäivien tai vastaavien kurssien osanottajalle.

1.Järjestökurssituki järjestökursseille

• Matkat, majoitus, ateriat, opetus
    Järjestökursseilla liitto maksaa opetuksen, matkat ja täysihoidon.

• Päiväraha ja kurssistipendi (vai onko se -apuraha? molempia käytetään)
    Arkipäivinä pidettäviltä kursseilta liitto maksaa verottoman kurssiapurahan palkattomuustodistusta vastaan (vuonna 2011 laskennallinen päivähinta on 66,152 euroa/pvä). Kurssiapuraha koostuu kurssistipendistä ja kurssipäivärahasta. Näin esimerkiksi viikon eli 5-päiväisen kurssin kurssiapuraha on yhteensä 330,76 euroa. Liiton kurssiapurahan saaminen edellyttää palkattomuustodistuksen esittämistä.

• Tapaturmavakuutus
    Järjestökursseille osallistuvat ovat automaattisesti liiton tapaturmavakuutuksen piirissä.

2.Järjestölliset ajankohtais- ja opintopäivät

• Järjestöllisiltä opintopäiviltä ei peritä osallistumismaksua.

• Matkakulut, majoitus, ateriat
    Liiton järjestämiltä opintopäiviltä maksetaan osanottajien matkakulut ja täysihoito.

• Päivärahat/ansiomenetykset
    Opintopäiviltä ei makseta päivärahoja eikä ansiomenetyksen korvauksia.

Tarkistettu 12.12.2012 JHL 212:n hallituksen kokouksessa